Home » » Mengetahui Kedudukan Harga Pasaran Menggunakan Bollinger Band

Mengetahui Kedudukan Harga Pasaran Menggunakan Bollinger Band

Bagi saya mengetahui kedudukan harga pasaran forex itu sangat penting sekali. Bermula dari kedudukan hargalah saya akan mencari jalan untuk mengetahui halatuju harga atau price direction selanjutnya. Saya menggunakan analysis tool Bollinger Band untuk mengetahui dengan lebih dekat tentang kedudukan sesuatu harga forex itu. Jika harga berada diantara middle dan upper band dan sedang menaik atau ascending, ini bermakna pasaran dalam keadaan menaik. Disebaliknya jika harga berlegar di kawasan diantara middle dan lower band dan sedang menurun atau descending, pasaran sedang dalam keadaan menurun. Bollinger Band  akan mendatar ketika ia menunjukan kedaan sideway. Ada beberapa sideway yang saya dapat lihat dari bentuk Bollinger Band, pertama, bentuk BB yang mendatar tetapi membesar dan yang kedua, BB mendatar teapai mengecil.

Saya tidak akan menjual ketika harga berada dalam keadaan menaik ataupun ascending. Saya tidak akan membeli ketika harga dalam keadaan menurun. Jika keadaan ascending atau descending sedang kuat, reversal indicators yang saya gunakan tidak dapat menunjukan halatuju yang tepat. Perangai pasaran dan sifat Bollinger Band  boleh menentukan halatuju pasaran dan ianya agak subjective sedikit. Ketaka harga berada dalam keadaan Bolinger Band mendatar dan membesar, reversal dan buy sell indicators boleh membuat ramalan yang agak tepat. Jika keadaan pasaran berada dalam keadaan mendatar mengecil saya tidak boleh berbuat apa-apa melainkan tunggu masa untuk breakout. Selain menggunakan semua 'properties' Bollinger Band, saya juga membacanya dan menginterpretasika dengan cara saya sendiri.

0 comments:

Popular Posts

Blog Archive