Home » » Pengenalan-Menganalisis Pasaran Dari Sudut Teknikal

Pengenalan-Menganalisis Pasaran Dari Sudut Teknikal

Ada beberapa cara yang selalu digunakan oleh pemain-pemain forex berurusniaga dipasaran. Pertama, menggunakan cara 'fundamental' untuk menganalisis pasaran, keduanya, menggunakan cara teknikal  untuk menganalisis pasaran, ketiganya, menggunakan kedua-duanya ia itu fundamental dan teknikal untuk menganalisis pasaran dan keempatnya, menggunakan cara 'hentam sajalah' untuk masuk pasaran. Walau bagaimana pun cara-cara penggunaanya terpulanglah pada diri masing-masing, apa yang penting kita dapat buat duit dan kalau rugi tanggunglah sendiri.

Apa yang ingin saya sampaikan disini ialah cara menggunakan teknikal. Sesetengah orang berpendapat, teknikal menginteprasi fundamental melalui harga dalam carta. Saya bersetuju juga dengan pendapat itu walaupun tidak sepenuhnya. Apa yang penting, sebagai pelabur kita mesti ada dan mahir menggunakan alat teknikal atau technical tools untuk mengintepretasi kedudukan harga sebenar dan apakah hala tuju harga selanjutnya.

Untuk menunjukan kedudukan atau keadaan dimana tempat itu berada kita menggunakan alat-alat teknikal menganalisnya dan untuk mencari hala tuju harga pasaran kita boleh gunakan alat petunjuk yang sedia ada dipasaran. Akan bersambung lagi dimasa akan datang.

0 comments:

Popular Posts

Blog Archive